Chocochock muggkaka från Arla!

Vet inte hur jag kom över detta recept, men testade det nu för första gången! Hade varken vispgrädde eller hallon till, utan tänkte bara "testa", jag menar, laga kaka i micron! Blev så gott!! Kan bara tänka mig med en skopa fin vaniljglass.. Mums!!


Här är receptet som jag hittade hos Arla: 

2 portioner 

Ingredienser
3 msk Arla® Svenskt Smör
3 msk vetemjöl
3 msk strösocker
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 ägg
3 msk Arla® mjölk

Tillbehör
1 1⁄2 dl Kelda® Vispgrädde
1 dl färska eller frysta hallon

Gör så här:
Lägg smöret i en porslinsmugg som rymmer ca 3 dl. Smält det i mikrovågsugn ca 30 sek. Blanda ner övriga ingredienser och rör till en slät smet. Fördela hälften av blandningen i en lika stor mugg. Tillaga i mikrovågsugn 1 -1 ½ minut, de ska vara lite kladdiga. Vispa grädden och servera den till, garnera med hallon.



Publicerat: 2013-11-12 @ 16:58:32


1 kommentarer
Postat av: emma u

Åh det det där måste jag testa!! :)

2013-11-25 - 08:57:08 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!