Förskolelista!

Nu är det mesta fixat till förskolestarten som börjar på måndag för Arvid! Tyckte det kändes lite konstigt att titta på skor och overaller nu så här i augusti, men men.. det kommer att bli en salig blandning av begagnat, köpt Tradera, nyköp och presenter! Så nu tror jag vi är redo! Det som behövs lite senare, som en varm vinteroverall, får vi ta lite senare helt enkelt! Hösten kan ju bli varm och även vintern, så vi får se.... få hålla ett öga på Tradera, vips så poppar det upp en "gobit"!
 
Inser att allt köps i storlek 92 till Lilleman nu... han som hade storlek 50 då han föddes!!
 
Sedan är hans pärm "pimpad" och klar! Blev ett sött ugglemönster, som han valt helt själv! Vi ska bara skriva ut lite bilder på oss som han kan ha på förskolan och titta på om längtan efter oss blir för stor... vet inte vad den pärmen mer kommer att innehålla... ger sig nog...
 
Ska nog skriva en lista här och nu, så jag får någon struktur på allt.. behöver nog rensa upp hans kläder också, mycket börjar bli utväxt, och märka upp allting! Har faktiskt köpt namnlappar från Filur för att märka de kläder som jag kan tänka mig att sälja senare.. tycker själv bara om att köpa kläder som är onamnade (på t.ex. Tradera).
 
Få se nu då...
  • Mjukisbyxor, mjukisjeans (fodrade, Arvid kommer aldrig behöva ha "vanliga" jeans, inte ännu iaf..)
  • Långärmade tröjor och t-shirts
  • Munktröja (utan huva)
  • Överdragsbyxa, vindfleece och skaljacka (à la POP)
  • Gummistövlar (stl. 23)
  • Vanliga sneakers (stl. 22)
  • Regnkläder (jacka och hängselbyxor, stl. 86, dock på väg att bli för små, iaf. byxorna..)
  • Galonvantar (tycker dock inte om att ha dem..)
  • Tunnare mössor
  • Vintermössa
  • Massa strumpor!
  • Ullunderställ
  • Innetofflor och mockasiner
  • Minikånken (för saker som vi vill dra fram och tillbaka från förskolan....)
Behöver kanske:
  • Långkalsonger (ull?)
  • Fodrade gummistövlar
  • Mer ullstrumpor (har 1 par)
  • Fler vintermössor (försvinner alltid...)
Köpa senare:
  • Vinteroverall
  • Vintervantar
hmm... är det något mer jag borde ha med på listan?
 
Men som sagt, söker man riktigt noga på nätet så kan man faktiskt hitta mindre butiker som säljer nya kläder och skor till ett mycket bättre pris än de stora kedjorna! Kul att kunna gynna mindre butiker med!
 
Därför har jag beställt en fodrat regnset, Didrikson Boardman från Outnorth.se och ett par vinterskor, Viking GTX Play från Norrköpings Skateshop, det enda som har kostat pengar.. tänkte först köpa begagnade skor, men då nämde min kloka svägerska M att man vet ju aldrig hur ett barn har gått i skon..att den kan vara ingådd på ett sätt som inte passar nästa barn..stämmer nog, sedan hittade jag inte heller den sko jag ville ha åt Arvid i så pass bra skick, så där fick det bli nytt! Och regnstället med som sagt! Har inte hittat något begagnat som var i så pass bra skick att jag ville köpa det.. kommer förresten ihåg att jag köpte gummistövlar åt Arvid, som enligt säljaren bara var använda ett par gånger, högst! Men när jag väl fick dem så var gummit sönderspruckit! Stövlar som hon själv hade som barn eller??? Tur att jag bara la ut ynka 40kr på dem, men ändå.. Gummi är en färskvara så där ska nog köpa nya, bara att hålla ögona öppna efter rabattkoder på t.ex. Ellos , som brukar ha massa bra märken på gummistövlar!
 
Tjingeling!
Bilder från norrkopingsskateshop.com och Outnorth.se, i collage av mig.
Publicerat: 2012-08-23 @ 14:04:04


1 kommentarer
Postat av: Lina

Verkar som om Arvid är redo för förskolan! Är en djungel det där med stövlar och regnställ, fodrade eller ofodrade. jag frågade fröknarna ang vad de tyckte var bäst, de är ju ändå de som ska ta på grejerna. Bättre att ha något som används än plagg som är för krångliga att ta på. speciellt vantar som trillar av många gånger och ska vara smidigt att ta på där frågade jag vad de rekommenderade. Tycker det är smidigt med fodrade gummistövlar hellre än kombinationen gummistövel/ullstrumpa. Tror aldrig A.s ullstrumpor blivit använda på dagis plus att de blir tokhala att gå i om man glömmer ta av dem!

Har han något gosedjur/snutte eller kanske napp när han sover? Bra att ha nappar som man namnar. vi har även ett gosedjur som får stanna på dagis (slipper riskera att glömma det hemma/dagis samt slipper få med dagisbacillerna hem. Mycket handlade om att koka nappar och tvätta gosedjur den första tiden tyckte jag. :) Allt för att hålla diverse sjukdomar på avstånd så gott det gick.

Lycka till med förskolestarten, både Arvid och mamma och pappa! Kommer gå galant ska ni se! :) Kram

2012-08-23 - 20:10:59 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!