Skottdagen!

Idag så är det skottdagen, och enligt gamla skrönor så var det just idag som kvinnorna fick chansen till att fria till männen!

Kom faktiskt ihåg en liten anekdot.. det var 1996, och jag gjorde prao (som det hette då) på Sundsvalls Tidning. Jo, 1996 var det allt! För dagen innan, 28 februari, så skulle jag ringa runt till lokala "kändisar" för att fråga dem vad de mindes av Olof Palme. Han sköt ju till döds 1986 så det var 10 årsdagen av detta.. iaf. Jag och en reporter samt en fotograf gick ner till Stenstan (så kallas Sundsvalls stadscentrum ), för att fråga ut kvinnorna om de hade tänkt på det här med frieriet... haha.. där var jag, 15 år gammal, som frågade ut kvinnor som var i min ålder, som jag är idag..fruktansvärt nervös var jag i alla fall..

Kan säga att det var inte karriär som jag senare valde, det var inte riktigt jag, men oj så skoj jag hade dessa 2 veckor! Har praoat på djuraffär, tandvårdscentralen (mammas jobb), Permobil (tillverkar rullstolar) och ingenting av dessa bidde det, jag bidde en ingenjör istället, och det är ju inte fy skam det heller!


Bild från Wikipedia.
Publicerat: 2012-02-29 @ 13:21:53


1 kommentarer
Postat av: Maria

Ha, vilket minne! =)

2012-03-02 - 19:53:35 | URL: http://thisisme.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!