Att vara ute i god tid!

Vi vet ju att nästa år, i september 2012, så kommer Arvid att behöva barnomsorg, han ska få börja på förskola! 21 månader kommer han att vara då, blir nog bra det! Jag kommer nog inte att jobba heltid, så vi får se hur många timmar han behöver vara där. Minst 15h/vecka blir det i alla fall..

Så att sätta sig in i denna värld var inte helt lätt kan jag säga! Kommunens (Öckerö) kötid är 4 månader, dvs. du kan inte skicka in en blankett idag och tro att du redan då hamnar i kö! För att börja köa till kommunens förskolor, så ska vi alltså skicka in blanketten tidigast slutet av maj/början av juni, för att då var ute i "god tid" till att få en plats!

Men vi ville ju i första hand ha honom på Bullerbyn som är kyrkans förskola (Öckerö församling), men eftersom det numera är privat, så har de en egen kö. .hej o hå.. och där kan man skicka in en blankett redan nu för att börja köa! Sagt och gjort, igår gick Arvid och jag till förskolechefen Jennie Texén, presenterade oss och lämnande in ansökan för att få en förskoleplats om 1 år.. hon satt faktiskt och planerade köerna då, så hon visste inte riktigt hur det skulle se ut precis då om ett år.. vi får väl återkomma och höra oss för hur landet ligger... fast vi får väl söka till kommunens också, som ett andra alternativ.. fast allra helst vill vi ju dit!

Så nu vad det utrett och agerat, så nu återstår bara väntan...


Publicerat: 2011-10-12 @ 09:32:32


2 kommentarer
Postat av: descriptive essay

This baby is very cute. I want hug and kiss him.

Postat av: cammie

Hej. Du som har små barn borde ta chansen att vara med i mina fina tävlingar. tex kan du vinna en Resesäng, Wigglekart och presenkort! Du finner alla tävlingar i min meny på startsidan. Välkommen in till mig :)

2011-10-17 - 11:24:54 | URL: http://tuschaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!