Barnmat!

I helgen har jag lagat massor av smakportioner till Arvid! Han har hittills ätit olika puréer av bl.a. morot, broccoli, majs, ärtor, potatis, palsternacka m.m, vilket har gått jättebra! Sedan har han även smakat på mango- och katrinplommonpuré (oftast tillsammans med Sempers milda havregröt).

Så nu går vi vidare..  jag lagade kött-, kyckling- och fiskpuréer samt två såser (kött- & fisksås). Sedan gjorde jag även en rotmospuré (morot&rotselleri) samt hallon-blåbär- och jordgubbspuréer! Perfekt att ge på hans gröt eller som efterrätt! Nu är frysen full så nu kan mamman lugnt ta fram när det är dags ett bra tag framöver! ;-)

Måste säga att det är lättare att laga mat än vad jag trodde! Den enda begränsning ska i så fall vara antalet iskubslådor!

Nästan allt jag har lagat har jag hittat i denna bok som jag beställt från familjeapoteket.se


Bild från familjeapoteket.se
Publicerat: 2011-05-15 @ 21:35:15


2 kommentarer
Postat av: Lina L

Ja, det häftet använde jag också en del. Vi fick den gratis på BVC när det var dax för "matprat".



Duktig du varit som lagat så mycket mat! Lika bra att göra mycket när man ändå håller på. :) Ett tips för att slippa köpa så många iskubslådor är att hälla över de frysta matkuberna i påsar istället. Det går även bra att frysa in burkmat i kuber istället för att kasta (öppnad burk håller ju inte så länge). Men du har ju gjort så mycket egen mat så du kanske skippar burkmaten.

2011-05-17 - 18:20:53 |
Postat av: Lisa

Lina: Ja, det blev en hel del mat ;)Jo, frös in i påsar allt eftersom, så hela helgen gick åt för att få allting gjort. Jo, vi har testat lite burkmat med eller snarare fruktpuréer (mango & katrinplommon)bara för att testa det! Bra om han kan äta både och, så man inte sitter på IKEA, och har glömt maten och så äter han inte. Så det kommer att bli blandat men helst ska han ju äta samma mat som oss! :)

2011-05-17 - 19:38:15 | URL: http://skargardsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!