Egen gröt!

Tidigare skrev jag om Arvids stora konsumtion av gröt. Efter ett tips från en studiekamrat från Kiruna-tiden om att göra sin egen havregryn- och mannagrynsgröt blandat med smör (och messmör).

Vet inte varför men jag har inte haft en tanke på att göra egen! Så iväg för att köpa en påse havregryn, mannagryn samt en burk messmör! Här ska det malas havregryn! Jag körde havregrynen fint (nästan som pulver) i mixern. Testade det sedan tillsammans med fruktmos på grötmonstret och det gillades!

Så hädanefter så ska jag varva fabriksgjord gröt med hemmagjord gröt! Mannagrynsgröt ska jag testa när det är OK med mjölk, men eftersom även jag gillar mannagrynsgröt (även om jag föredrar fiberhavregrynsgröt) så ska han självklart få smaka då jag äter!


1 del havregryn och 2 delar vatten (samt smör och messmör) blev...


"Smask!"
Publicerat: 2011-08-05 @ 15:00:00


3 kommentarer
Postat av: Maria

Smart, värt att prova kanske. Ja, när David förstår att det är maten som ska ersätta amningen...



Kaffemaskinen är köpt på Mediamarkt, specialpris. Har kostat 7990:- men var nedsatt till 4990:-. Den modell vi hade tidigare såg nästan likadan ut och kostar 3490:-. Den var tyvärr slutsåld, annars hade vi nog köpt en sån.. Kaffemaskin är ett måste =)

2011-08-05 - 15:29:04 | URL: http://mischomascho.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Vad duktig du är! Kanske vi också ska pröva. Jag gör ju den mesta maten själv men just gröt har vi köpt. Och det är ju rätt dyrt :)



Kram!

2011-08-06 - 10:18:51 | URL: http://malinsblogg.se
Postat av: Gniztra



Söt blogg du har :-)

Skulle bli superglad om just du kolla in i min internetshop.



www.Gniztra.com



Finns fake piercings,smycken,smink ja allt en tjej behöver:-)

Puss

2011-08-06 - 20:15:50 | URL: http://www.gniztra.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!